<< Ga terug

Ondernemen in Kampen - De tien belangrijkste bijdragen van Kampen Marketing aan de stad

Ondernemen in Kampen - De tien belangrijkste bijdragen van Kampen Marketing aan de stad
Kampen Marketing feliciteert ondernemers bij jubilea of zoals hier bij een heropening.
Foto: Maarten van Gemert

KAMPEN - Toen de gemeente Kampen onderzocht of zij de budgetten van Kampen Marketing wilde verhogen (wat inderdaad gebeurde) heeft zij ook gevraagd aan kampen Marketing wat zij zelf als hun belangrijkste bijdragen zag sinds haar oprichting in 2015. Zij noemde de volgende tien punten.

1. Oplevering van 6 doelgroepgerichte websites voor bestaande inwoners, potentiele inwoners, toeristen, evenementenorganisatoren, bedrijven en betrokkenen bij KampenMarketing zelf. Samen meer dan 20.000 bezoekers per maand

2. Introductie van vaste netwerkmomenten zoals het maandelijkse koffiemoment, de ondernemersraden en de cultuur- en stadscafés.

3. Introductie van een aantal vaste promotiemiddelen zoals de evenementenkalender on- en offline, de felicitatieboog en toeristische 'Welkom in Kampen' brochures (meer dan 100.000 toeristische brochures en plattegronden verspreid)

4. Toepassen van de Kampen Marketing huisstijl in een toenemend aantal websites van bedrijven en evenementen

5. Organisatie van een 6-daagse training voor evenementenorganisatoren, een 2-daagse training ontvangst Duitse gasten en diverse doelgroepgerichte masterclasses en workshops

6. Waarmaken van reputatie als hartelijke Hanzestad met meer dan 50 vrijwilligers die gasten ontvangen, nieuwe inwoners op sleeptouw nemen en ondernemers feliciteren

7. Inhoudelijke bijdragen aan gemeentelijke besluitvorming rondom voorzieningen en de fysieke leefomgeving (zoals de nota's cultuur, evenementen en de nota bruine vloot)

8. Bijdragen aan het vormen van verbindingen tussen sectoren, zoals de culturele sector, de horeca, de binnenstadsondernemers teneinde het toeristische klimaat te verbeteren

9. Deelname in werkgroepen en het operationeel maken van de uitkomsten, bijvoorbeeld aangaande 75 jaar bevrijding, terugkeer van de IJsselkogge en de Internationale Hanzedagen.

10. Met succes actief op sociale media: Facebook, Twitter, lnstagram, YouTube, Linkedln. Meer dan 10.000 Facebook likes, exponentiële groei Insta volgers.

Niet alleen Kampen Marketing zelf is tevreden over haar activiteiten. Ook het college van burgemeester en wethouders vindt dat haar werk onmisbaar is. Daarom heeft zij besloten het structurele subsidiebedrag te verhogen tot 180.000 euro per jaar.



Op de hoogte blijven van het laatste nieuws? Like ons ook op Facebook!

Ontworpen door BCO Reclameburo

Welkom op De Brug

Op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming worden cookies als persoonsgegevens beschouwd. Op deze website wordt van cookies gebruik gemaakt. Verdere informatie hierover kunt u vinden in ons privacystatement & cookiestatement. U wordt hierbij verzocht om kenbaar te maken dat u met het gebruik van cookies instemt.



Lees ons privacystatement

Lees ons cookiestatement