<< Ga terug

DAAR GAAN WE WEER

DAAR GAAN WE WEER
Foto: Gemeente Belang Kampen

In het kader van het subsidieleeghaalpotjemaatregel: op 19 april start de gemeente Kampen met de invoering van de eerste maatregelen om de Zwolseweg voor het station van het Kamperlijntje autoluwer te maken. Deze maatregel is onderdeel van het door de gemeenteraad vastgestelde maatregelenpakket om de Knoop Station Kampen bereikbaar te houden.

Lees verder op onze Facebook pagina



Reactie Kees

Hoezo daar gaan we weer GBK? Jullie hebben toch voorgestemd? En dan nu zo groots uithalen of jullie tegen zijn? Onbetrouwbaar....

dinsdag 18 april 2017 16:08

Reactie Tweeduizendzeventien

In werkelijkheid hebben Koelewijn en Veldhoen nogal de neiging om Rijssen (Wessels), Zwolle en/of de randstad te helpen, ondersteund door de rentmeesters van de meerderheid van de raad. In dit geval wordt het spoor verplaatst om de randstedelijke eigenaar een boekwaardestijging van enkele tonnen te bezorgen. Doordat er horeca zou kunnen komen op een leuk plekje, met een rustig verkeersbeeld. "Zou kunnen komen" is genoeg om de papieren winst te behalen. Kampen is naïef genoeg om daarvoor tonnen over de balk te smijten, en de Utrechtse eigenaar profiteert. Een zeldzaam geval van een verhuizend station, omdat het station op een plaats staat waar een andere partij iets mee wil. Het maakt Veldhoen weinig uit dat de vele treinreizigers van buiten Kampen het uitzicht vanuit de trein gaan mislopen. De toeristen van de rijke fantasie van Klaas zijn in werkelijkheid gewoontegetrouwe Kampenaren in de spits, die liever tot 4x stoplichten en 1x een open brug riskeren dan het zekere omweggetje via de Molenbrug. Risk aversion: liever een grote kans op 50 minuten wachten bij slagbomen dan de zekerheid van 1 minuut tijdsverlies via een nieuwe tunnel. Ga je toch maar richting tunnel, zul je zie dat de slagbomen dan net omhoog gaan. In beide gevallen is de oplossing simpel. Kies voortaan zelf vaker de Molenbrug om toeristen te laten blijven genieten van het uitzicht, en kies voortaan lokaal geen politieke partijen die erop staan om het Kamperlijntje en omgeving te verbouwen voor Stadshagen en voor papieren winstjes van ondernemingen uit de randstad. De blauwvingers lachen zich blauw, de randstad (aannemer, NS) profiteert, het toch al armlastige Kampen draagt vrijwillig het risico, en de raadsmeerderheid heeft de zo gewenste slechte oplossing. Onzeker, voor wie het wel iets interesseert, is of het kan en mag doorgaan op 19 april. Nog niet alle formaliteiten zijn correct en afdoende afgehandeld.

vrijdag 14 april 2017 10:51

Reactie Klaas

Links om of rechts om moet het ,subsidieleeghaalpotje' binnengehaald worden. Stop toch a.u.b. met dit traject. De toeristen die vanaf de Zwolseweg met open mond naar ons stadsfront kijken, kunnen niet eens onze mooie Hanzestad bezoeken en zijn straks verplicht om door te rijden. Dáág toerist. Het begint echt op een prestige project te lijken.

donderdag 13 april 2017 14:11



Ontworpen door BCO Reclameburo